Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych

Drukuj
Referat Spraw Obywatelskich i Administracyjnych: Zastępca Wójta Gminy Sanok - Paweł Wdowiak - 013 46 56 570

Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich i Administracyjnych należy w szczególności:


  1. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy i Kierowników jednostek organizacyjnych.
  2. Obsługa sekretariatu Urzędu Gminy, w tym rejestracja poczty przychodzącej do Urzędu Gminy.
  3. Współpraca z Powiatowym  Urzędem  Pracy, a w szczególności w sprawach  dotyczących  zatrudniania, aktywizacji  bezrobotnych i organizacji stażów.
  4. Wydawanie dokumentów potwierdzających tożsamość.
  5. Prowadzenie ewidencji ludności.
  6. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.
  7. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych.
  8. Współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
  9. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych i ustawy o informacjach niejawnych.
  10. Współpraca z sołtysami  i jednostkami pomocniczymi.
  11. Obsługa zebrań wiejskich ? koordynowanie realizacji uchwał .
  12. Zaopatrzenie Urzędu w akty prawne, czasopisma oraz inne przepisy.
  13. Prowadzenie archiwum zakładowego.
  14. Administrowanie: serwerami, siecią, urządzeniami sieciowymi i systemami informatycznymi Urzędu.
  15. Wykonywanie bieżącej obsługi urządzeń informatycznych, prowadzenie napraw i konserwacji sprzętu  informatycznego i oprogramowania.
  16. Prowadzenie merytorycznego i rzeczowego nadzoru nad eksploatacją sprzętu informatycznego i oprogramowania.
  17. Opracowywanie raportów o stanie informatyki, przygotowywanie wniosków oraz opiniowanie propozycji zakupu sprzętu komputerowego.
  18. Archiwizowanie, przechowywanie i ochrona danych, w tym osobowych gromadzonych i przetwarzanych  w Urzędzie w formie elektronicznej.
  19. Kontrolowanie warunków pracy w Urzędzie, prowadzenie dokumentacji związanej z wypadkami  przy pracy.
  20. Tworzenie  i aktualizacja  regulaminów i instrukcji z zakresu BHP i PPOŻ oraz prowadzenie wstępnych szkoleń pracowników z tego  zakresu.
  21. Przygotowanie i przeprowadzenie na terenie Gminy wyborów Prezydenta RP oraz  do Sejmu, Senatu RP a także Parlamentu Europejskiego.
  22. Przygotowanie i przeprowadzenie na terenie Gminy wyborów do Rady Gminy, bezpośrednich wyborów wójta oraz bezpośrednich wyborów sołtysów.
  23. Nadzór i koordynacja zadań związanych z referendum gminnym.
  24. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczych.
  25. Prowadzenie  BIP-u.
  26. Obsługa kancelaryjno - organizacyjno - techniczna Rady Gminy i Komisji Rady.
  27. Organizowanie posiedzeń Rady Gminy oraz przygotowywanie materiałów.
  28. Organizowanie i obsługa posiedzeń Komisji Rady.
  29. Prowadzenie ewidencji oraz publikacji uchwał Rady Gminy - przesyłanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej .
  30. Zaopatrzenie w materiały biurowe, sprzęt, obsługa przesyłek pocztowych (sprawy gospodarcze związane z funkcjonowaniem Urzędu).
  31. Przygotowanie, realizowanie i koordynowanie wykonania Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.
  32. Prowadzenie, realizowanie i koordynowanie zadań publicznych w formie powierzenia i wspierania ich w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu wraz z rozliczaniem udzielonych w tym zakresie dotacji przez Gminę.
  33. Prowadzenie ewidencji  pieczęci urzędowych oraz stempli  zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  34. Koordynowanie  pracy  kierowców obsługujących samochody będące własnością  Gminy.
  35. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta wynikających z zadań Referatu.